You are currently viewing Najlepsze suplementy dla Twojego typu budowy ciała

Najlepsze suplementy dla Twojego typu budowy ciała

Jeśli chodzi o suplementy, panuje duże zamieszanie – co powinieneś przyjmować i jak często? Co Twój typ ciała mówi o Twoich potrzebach żywieniowych? Czy w ogóle musisz przyjmować suplementy? W tym artykule omówimy suplementy dla poszczególnych typów ciała.

Twój typ budowy ciała jest określany na podstawie kombinacji wzrostu i wagi. Dla tych, którzy nie są pewni, jaki jest ich typ budowy ciała, poniżej znajduje się lista najczęściej spotykanych typów:

-Ektomorficy: Ektomorficy są szczupli, mają długie kończyny i są zazwyczaj wyżsi niż większość innych ludzi.

-Endomorficy: Endomorficy mają szerszą talię i biodra niż ektomorficy, ale nie są tak wysocy.

-Mezomorficy: Mezomorficy są umięśnieni, mają szerokie ramiona i biodra. Ich atletyczna budowa sprawia, że wyglądają na szczuplejszych niż są w rzeczywistości.

Co twój typ ciała mówi o twoich potrzebach żywieniowych

Ektomorficy

-Ektomorficy powinni jeść co najmniej 6 małych posiłków dziennie. Jedzenie mniejszych posiłków częściej pomaga utrzymać organizm w dobrej kondycji i dostarcza mu potrzebnych składników odżywczych przez cały dzień.

-Ektomorficy powinni pić dużo wody przez cały dzień, aby zapobiec odwodnieniu. Powinni oni również spożywać pokarmy bogate w błonnik, takie jak owoce i warzywa, ponieważ po ich zjedzeniu nie są tak syci, jak osoby o większym apetycie.

-Ektomorficy powinni uważać, by nie doprowadzić do przetrenowania. Ektomorfikom bardzo łatwo jest się zmęczyć na siłowni i spalać mięśnie, zamiast je budować.

Endomorficy

-Endomorficy wymagają zrównoważonej diety, która składa się z węglowodanów, białka i tłuszczu. Powinni spożywać więcej białka niż przeciętnie, ponieważ zbyt duża ilość cukru przyczynia się do przybierania na wadze.

-Endomorficy powinni unikać sztucznych substancji słodzących, które znajdują się wysoko na skali indeksu glikemicznego (IG), ponieważ spowodują one przyrost masy ciała zamiast jej utraty. Skala IG klasyfikuje węglowodany w zależności od tego, jak szybko uwalniają glukozę do krwiobiegu: wysoki IG jest niekorzystny dla endomorfików, ponieważ nie powinni oni tak szybko podnosić poziomu insuliny za pomocą słodkich pokarmów lub napojów.

Mezomorficy

-Mezomorficy nie mają żadnych szczególnych potrzeb żywieniowych poza tymi, które są zalecane dla wszystkich ludzi – ale muszą się upewnić, że nie zaniedbują swojej diety!

Suplementy dla ektomorfików

Suplementy dla ektomorfików powinny zawierać mało kalorii, tłuszczu i węglowodanów. Zazwyczaj są one również bogate w białko, ponieważ ich organizm nie jest genetycznie zaprogramowany do magazynowania nadmiaru kalorii w postaci tłuszczu.

Osoby te powinny przyjmować multiwitaminę z żelazem, magnezem i witaminą D3. Wapń może być pomocny dla ektomorfików, którzy nie spożywają produktów mlecznych lub mają problemy z przyswajaniem wapnia ze źródeł pokarmowych. Suplementacja probiotykami może być również korzystna dla osób, które nie spożywają zbyt wielu sfermentowanych pokarmów.

Mimo że ektomorficy mają szybki metabolizm i mogą jeść mniej niż inne typy budowy ciała, nadal ważne jest, aby utrzymywać zdrowy poziom składników odżywczych.

Ektomorficy mogą mieć trudności z przybieraniem na wadze, dlatego ważne jest, by upewnić się, że ich dieta dostarcza wystarczającej ilości kalorii, tak by nie czuli się pozbawieni energii (co może prowadzić do nadmiernego objadania się). Na przykład, ektomorfik ważący 125 funtów potrzebuje co najmniej 2200-2500 kalorii dziennie, aby utrzymać zdrową wagę bez ćwiczeń.

Jeśli szukasz suplementu, który pasuje do Twojego typu budowy ciała, wypróbuj Lenny & Larry’s Complete Cookies – są niskokaloryczne i pyszne!

Suplementy dla mezomorfików

Mezomorficy najlepiej stosują suplementy, które pomagają budować masę mięśniową i zwiększać poziom testosteronu. Suplementy takie pomogą im stać się większymi, szybszymi i silniejszymi. Istnieje wiele różnych rodzajów suplementów, ale kreatyna jest jednym z najbardziej popularnych, ponieważ wykazano, że jest bezpieczna i skuteczna. Może ona także zmniejszyć zmęczenie podczas treningu.

Suplementy dla endomorfików

Endomorficy to najbardziej rozpowszechniony typ budowy ciała. Ten typ ciała jest również najbardziej podatny na choroby serca, cukrzycę i udar. Endomorficy powinni być szczególnie ostrożni, jeśli chodzi o swoją wagę.

Suplementy, które byłyby najlepsze dla endomorfika, to olej rybny, probiotyk i witamina D. Olej rybny jest dobry dla serca, ponieważ zawiera dużą ilość kwasów tłuszczowych omega-3; jest to niezbędny kwas tłuszczowy, który może pomóc obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi. Witamina D pomaga w utrzymaniu gęstości kości i jest ważna dla układu odpornościowego. Wreszcie probiotyk pomoże utrzymać w zdrowiu Twój układ trawienny – o co muszą się martwić endomorficy, ponieważ mają szerszą talię niż inne typy budowy ciała.